שירות ה-BI מעניק עצמאות תחקור למשתמשים העסקיים

במקום לבנות דו"חות ולאפיין המון לוגיקה שמצריכה תיקונים לאורך כל הדרך, נבנו אבני בניין של הגדרות ראשיות במחסן הנתונים בצורת 'אבני לגו'. מאבני בנין אלו ניתן עכשיו לאפיין או להתחיל לשאול שאלות עסקיות באופן עצמאי
מוטי קירשנבאום, CIO בשטראוס מים

 

האתגר
מוטי קירשנבאום, CIO בשטראוס מים מסביר: "לפני כשנתיים יצאנו לדרך למימוש מפת דרכים חדשה לטכנולוגיות המידע בחברה. אחד הדברים שבו רצינו לערוך שינוי היה האופן שבו הארגון יצר, אירגן וצרך מידע. בארגון היו פתרונות שונים וישנים לדוחות, שידעו לתת מענה לדרישות אד הוק בצורת אלפי דוחות שנבנו כל אחד לשאלה ספציפית. עבור כל שאילתה היה צורך לבנות בכל פעם מחדש דוח מלא מ-א' עד ת".

"זה יצר קשיים בכמה היבטים", מסביר קירשנבאום. "הקושי הראשון התגלה בלוח הזמנים שלקח לצוותי ה-IT להפיק את הדוחות הללו. מרגע קבלת בקשה להפקת דו"ח ועד להנפקה שלו במסגרת ארכיטקטורת המידע שהייתה בשימוש אז, היה עובר זמן רב. כמו כן, בכל פעם שהיה צריך לערוך שינוי קטן בדו"ח היה צורך לחכות לאנשי ה-IT שיבצעו זאת ויתעדפו אל מול המשימות השונות בתוכנית העבודה, מה שהאריך עוד יותר את התהליך.

קושי נוסף עלה בתחזוקה של אותם תהליכים: כל שינוי באחת מהמערכות התפעוליות או במקור מידע חיצוני חייב אותנו לבצע עדכון פרטני בהתאם.

הפתרון
בעקבות הצורך בריכוז מידע וסידורו, ותוך מטרה מנחה להגיע למצב של עצמאות המשתמשים העסקיים בהפקת דוחות חדשים, הקימה מטריקס BI בשטראוס מים מחסן נתונים ארגוני על ידי הגדרת ישויות ומדדים בעולמות העסקיים השונים והובלת סדנאות אפיון בכדי לאסוף דרישות מהמשתמשים ולהבין מה נדרש ממודול הנתונים. אחד המהלכים המהותיים היה אפיון של תחומי המידע, יצירת שפה אירגונית של מדדים ומימדים לראשונה והגדרת הישויות. במסגרת תהליך זה למשל הוגדר מי נחשב 'לקוח פעיל' וכן בוצעה חלוקה של תחומי המידע לפי לקוחות, הזמנות, כספים, שירות לקוחות ועוד. בכל תחום מידע בוצע אפיון של דרישות המשתמשים – מה הם רוצים לראות או למשל איזה מידע הכי קשה להם להשיג וביכולתנו לייצר עבורם. את כל פרויקט אפיון הפתרון וסיווג הלקוחות ביצעה במקצועיות וביעילות מטריקס BI במהלך כחודש וחצי. לאחר מכן הוחל בפיתוח תשתית מחסן הנתונים שכללה הקמת שרתים, מערכות גיבוי, מערכות שרידות, ארכיטקטורה, תשתית ועוד.

על בסיס תשתית זו נבנה המודל העסקי הראשון ולאחר מדי כמה חודשים עלה לאוויר מודל עסקי חדש, כל פעם בתחום אחר הנוגע לחברה.

היתרונות
"במקום לבנות דו"חות ולאפיין המון לוגיקה שמצריכה תיקונים לאורך כל הדרך, נבנו אבני בניין של הגדרות ראשיות במחסן הנתונים בצורת 'אבני לגו'.  מאבני בנין אלו ניתן עכשיו לאפיין או להתחיל לשאול שאלות עסקיות באופן עצמאי", מציין קירשנבאום.

לרשות המשתמשים העסקיים עומד אוסף פרמטרים באמצעותם הוא יכול לבנות את הדוחות או את התשובות לשאלות העסקיות מבלי הצורך לחכות לאנשי ה-IT.

קירשנבאום הוסיף: "באמצעות העברת כל הנתונים תחת קורת גג אחת בשיתוף מטריקס BI, החברה עלתה כמה רמות ביכולת ניהול המידע והיכולות האנליטיות. סוף סוף הגענו למצב של 'אמת אחת', כאשר השפה האירגונית שמורה במקום אחד מרכזי ומוסכם, מחסן הנתונים, וכל הדוחות והדשבורדים מיוצרים בהתאם".

הארגון
שטראוס מים (הנמנית עם קבוצת שטראוס) היא מובילה עולמית באספקת פתרונות מי שתייה איכותיים ומטוהרים. החברה מפתחת, מייצרת ומשווקת ברי מים ידידותיים לסביבה עם מים חמים וקרים וכן סודה לשימוש ביתי ומשרדי.

שטראוס מים מציעה מגוון פתרונות מי שתיה לבית ולמשרד, בהתאם לסטנדרטים הגבוהים ביותר בעולם.

עם מעל לחצי מיליון לקוחות, שטראוס מים ישראל היא המובילה בשוק בזכות מותג מכובד ואמין ומודל עסקי רווחי. החברה שינתה את האופן שבו ישראלים שותים מים בביתם, עם שיעור חדירה של יותר מ-25% למשקי הבית בישראל.

המוצרים של שטראוס מים נמכרים ברחבי העולם באמצעות שיתופי פעולה עסקיים:
בנוסף לפעילות שטראוס מים באנגליה, סין וישראל, מוצרי החברה נמכרים ברחבי העולם דרך סוכנויות מכירה מקומיות גם בקנדה, קוסטה ריקה, קפריסין, פינלנד, פורטוגל וסינגפור.