מטרת הפרויקט הייתה לפתח מוצר שמטרתו להפיק תובנות 'חדשות' מהמידע שעובר בתשדורת אותה מנטרת חברת אלוט באמצעות המוצר התפעולי שלה, Allot Gateway, ועל ידי כך לספק תובנות אלו חזרה ללקוחותיה.
מאיה קנטי, Director of Product Management

האתגר
מאיה קנטי Director of Product Management סיפרה כי: "מטרת הפרויקט הייתה לפתח מוצר שמטרתו להפיק תובנות 'חדשות' מהמידע שעובר בתשדורת אותה מנטרת חברת אלוט באמצעות המוצר התפעולי שלה, Allot Gateway, ועל ידי כך לספק תובנות אלו חזרה ללקוחותיה. אחד האתגרים מרכזיים שעמדו בפנינו היה להעלות את ערך יכולת האנליזה של חברת אלוט על ידי בניית מוצר OEM אנליטי שיתפרש בקרב אלפי הלקוחות שלה ברמה עולמית. אתגר מרכזי נוסף היה לגרום למוצר לספק תובנות פנימיות על לקוחות החברה אל מול יכולות והתנהגות לקוחות הקצה שלהם. המוצר נדרש היה לספק אנליטיקות חכמות מתוך המידע בשלוש פרספקטיבות מרכזיות -ניתוח תעבורת הרשת, ניתוח התנהגות הלקוח וניתוח נכסי הרשת".

הפתרון
"אלוט יחד עם מטריקס  BI, כקבלן ראשי מבצע, פיתחה מוצר אנליטי בשם Allot ClearSee המותאם לעולמות ה-Big Data בתחום ה-DPI", הסבירה קנטי.
המוצר החדש כולל תשתית נתונים רובוטית אשר אוספת נתונים בזמן אמת ומסוגלת לאגור מאות TB של נתונים, מודל נתונים חכם  אשר מאפשר לשלוף דוחות ואנליזות של מידעים אופרטיביים מחד ומאידך דוחות אגרגטיביים, שכבת Self Service לתחקור אשר מאפשרת הפשטה של מודל הנתונים המורכב והפיכתו לנגיש לחוקרים ומנתחי מידע, וכן יכולות אנליטיות חכמות בתוך כלי ה-BI כמו ניתוח אפליקציות שכיחות או ויראליות, ניתוח נטישה על פי שימושים, זיהוי אירועים חריגים על פי התנהגות רשת ועוד". עוד מציינת קנטי כי, " את היכולות לעיל עטפנו במוצר אחד, המותקן כיחידת תוכנה אחת או חומרה ביחד עם תוכנה אצל לקוח הקצה. המוצר זוכה להצלחה רבה בשוק בפריסה עולמית כשהוא משרת מאות לקוחות וצפוי להתרחב עוד יותר בעתיד".
על הפרויקט אמרה קנטי כי, "Matrix BI ואלוט ניהלו את הפרויקט במתודולוגיה ספירלית Big Data. כלומר, ניהול מוצר על פי ורסיות חלוקה של PRD לשלבים עקרוניים, כאשר כל שלב הינו תוצר ממשי שבתוכו מתבצע ניהול בצורה אינטגרטיבית ואג'ילית".

היתרונות
לפי קנטי: "המוצר, שפיתחנו ביחד עם מטריקס BI, משמש כיום מספר דיסציפלינות שונות בקרב לקוחות הקצה כגון תפעול , הנדסה ושיווק. מוצר זה הינו בעל ערך ומספק תרומה רבה במישורים רבים כמו הבנת התנהגות רשת אל מול עונתיות, או באירועים בולטים כמו ספורט וחגים. בנוסף, תרומתו באה לידי ביטוי במהלך ניתוח שימושי הרשת אל מול אפליקציות תוכן שונות ובמסגרת הבנת הלקוח כתשתית לקמפיינים של תוכן או כאלו שבהם מתבצעת התאמת חבילות עבורו".

הארגון
חברת אלוט תקשורת (Allot Comunicatios) הינה חברת טכנולוגיה ישראלית ומובילה עולמית המתמחה בפתרונות אופטימיזציה של תקשורת IP  וניתוח "עמוק" של תעבורת רשת Deep Packet Inspection (DPI) עבור ספקי שירותי תקשורת מובילים בעולם. בנוסף, החברה מהווה ספקית מובילה של פתרונות אבטחה ומונטיזציה המאפשרים לספקי שירות להגן על החוויה הדיגיטלית ולהתאים אותה אישית.