YES מאפשרת ללקוחותיה בחירת תכנים מותאמים אישית

במסגרת הפרויקט פיתחנו בשיתוף מטריקס BI מערכת לניתוח התנהגות ושימוש של לקוחות משתמשי קצה על בסיס מידע לא מובנה שמגיע מהממירים החכמים, בשילוב עם מידע מאוסף מערכות פנימיות של חברת Yes דוגמת מערכת ה-CRM.
עידו ביגר, CDO ב-Yes

האתגר
חברת Yes שירותי טלוויזיה בלוויין ביצעה יחד עם חברת Matrix BI פרויקט Big Data המאגד שלוש חטיבות שונות בתוך Yes: שיווק , הנדסה ו-IT (אגף בינה עסקית).
עידו ביגר, CDO ב-Yes אומר: "מטרת העל של פרויקט ה-Big Data שבוצע ב-Yes היא הקמת 'מאגר מחקרי' חדש שיעשיר את המידע הקיים על הלקוח ולמעשה יאפשר לנו לספק ללקוחותינו את התוכן המתאים להם ביעילות ולשביעות רצונם. כל זאת על מנת שניתן יהיה להפיק תובנות חדשות לגבי השירות וצריכת התוכן והבנת הלקוח הבודד, כמענה לצרכים המרכזיים הכוללים ניתוח חכם של פרופיל התנהגות לקוח, ניתוח הרגלי צפייה, ניתוח עומסי צפייה וניתוח תקלות צפייה".

הפתרון
עידו ביגר, CDO ב-Yes אומר: "במסגרת הפרויקט פיתחנו בשיתוף מטריקס BI מערכת לניתוח התנהגות ושימוש של לקוחות משתמשי קצה על בסיס מידע לא מובנה שמגיע מהממירים החכמים, בשילוב עם מידע מאוסף מערכות פנימיות של חברת Yes דוגמת מערכת ה-CRM.מדובר בתשתית חכמה לאיסוף נתונים ממספר רב של מקורות כמו מידע על נתוני השימוש וצריכת התכנים של הלקוח, מידע על השימוש בממירים ועוד.

פיתוח התשתית נעשה על פלטפורמת שירותי הענן של Amazon, שם פיתחנו מנגנון חכם לאיסוף המידע ולשמירתו ב-Data Tiering המאפשר גמישות בשמירת המידע לאורך זמן, שמירת נפחי מידע גדולים מאוד, וכן יכולות גדילה והתרחבות למקורות נוספים.

על מנת להפיק מידע חיוני מהנתונים, ביחד עם מטריקס BI פיתחנו יכולות אנליזה לשני צרכים מרכזיים – האחד ניתוחים ודיווחי BI של המידע המאוחד כגון דוח תקלות צפייה שנובע ישירות מהמידע המגיע מהממירים או דוחות המשווים בין פרופילי לקוח לבין שימושי צפייה. הצורך השני מתבסס על אנליזה של המידע המצטבר והמאוחד המאפשר למשל בניית פרופילי לקוח חכמים, המאתרים לקוחות אימפולסיביים או פסיביים וכן קבלת איתותי אזהרה לפני נטישת לקוח פוטנציאלית.
הפתרון התאים לצרכים של Yes מאחר ומדובר בפתרון אשר מנוהל במתכונת של פרויקט Agile תוך התמודדות עם מספר גורמים ואתגרים לא פשוטים כמו מידע לא מובנה, דרישה לביצועים גבוהים, אינטגרציה רבה, ועוד".

היתרונות
לפי עידו ביגר, CDO ב-Yes: "בזכות הפתרון החדש כעת עולות תובנות חדשות משמעותיות בהקשר של הבנת הלקוח, שלא היה ניתן להגיע אליהן קודם. תובנות אלו מאפשרות ל-Yes יכולת שימור גבוהה יותר של לקוחות החברה, תשתית לבניית תכנים ממוקדת עבור הלקוח עם הצעות ערך מוסף ספציפיות עבורו ביעילות ובהצלחה רבה יותר, טיפול ממוקד בתקלות צפייה והגברת שביעות רצון הלקוח.
אנו גאים לומר כי הפרויקט המשותף עם מטריקס BI הוצג כפרויקט דגל בתחום ה-Big Data בכנס AWS השנתי המתקיים בישראל מדי שנה, בנוכחות אלפי משתתפים".

הארגון
חברת Yes שירותי טלוויזיה ולווין נוסדה בשנת 1998 והיא החברה היחידה בארץ המספקת שידורי טלוויזיה רב-ערוציים למנויים באמצעות לווין. לחברה כ-580 אלף לקוחות, המהווים כ-40% מ​שוק הטלוויזיה הרב ערוצית בישראל. Yes מעסיקה כיום כ-2,300 עובדים. היקף פעילותה השנתי של החברה ב-2012 עמד על כ-1.6 מיליארד שקלים. בבעלות Yes שותפות קבוצת בזק וקבוצת יורוקום.